Onderwijs



Wij vinden dat op de basisschool eerder Engels gegeven moet worden, want zo zijn de mensen die moeite zouden kunnen hebben met Engels, beter voorbereid op het voortgezet onderwijs, waar veel met Engels gedaan wordt. Op sommige scholen wordt in de kleuterklas al begonnen met een klein beetje Engels (bijv. tellen, ‘’I am…”), maar nog op lang niet alle scholen, wij vinden dat dit wel zou moeten.

Ook vinden we dat middelbare scholen moeten stoppen met bijvoorbeeld 5 of 6 toetsen per week te geven, daar kan je niet uit opmaken of een leerling écht slim is of gewoon goed kan leren. Cijfers kun je in onze ogen beter baseren op werkhoudingen, huiswerk of extra opdrachten waarin de leerling echt kan laten zien wij hij/zij is. Want wat voor zin heeft het om leerlingen te laten stressen om een explosie van toetsen, wanneer de cijfer resultaten zonder toetsen hetzelfde (of nog wel beter) zouden zijn? In de ‘’echte wereld’’ later na school wordt namelijk ook geen gebruik gemaakt van toetsen, dus wij zien dit systeem als een voorbereiding op het leven na school.

Hoe wordt dit gefinancierd?

De schoolboeken zullen opnieuw aangeschaft worden, want wij willen boeken die meer gericht zijn op de leerlingen zelf en hoe ze in elkaar zitten. Wij willen het namelijk bevorderen dat leerlingen gaan uitbloeien tot wie ze echt zijn, op die manier gaan ze later een betere toevoeging zijn aan de samenleving.

De oude schoolboeken kunnen verkocht worden en met dat geld kunnen wij nieuwe methodes aanschaffen voor onze leerlingen.

Conclusie: wij vinden dat er eerder op de basisschool Engels moet worden gegeven, en dat er op middelbare scholen minder gefocused moet worden op het geven van toetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten